Home   News   Forums   Log in    Get personal advice    My area     Help    
|
Go to:
Alla forum
  Fråga-experten-området
  Gratis rådgivning via internet om psykologiska problem och relationsproblem
  abstinens??
MER INFO

KATEGORIER

 (plain)  abstinens??

Thread Messages in thread:

reply Re: abstinens?? , , 09 May 2005 05:54
plain abstinens?? , 09 May 2005 00:13
 45757. To top of pageTop   Next message down
abstinens??
From: ******
Date: Mon, 9 May 2005 00:13:02 +0200
Language: Swedish

 


Reply to this message

Reply to all  

plain
Hej jag har en fråga jag fick panikångest -96 åkt i till psyk och fick tala med en

skötare.Och efter några samtal med henne kom det fram att panikångesten antagligen kom i

samband en nära anhörigs självmord.Efter några samtal kändes det lite bättre men det blev

aldrig bra.Efter en tid så blev det värre igen så då tyckte dom att jag skulle pröva

"lyckopiller"jag kommer inte ihåg vad dom hette.I sammband fick jag xanor mot biverkningarna

och dom behövdes för biverkningarna var så svår att jag fick sluta med dom.Men xanoren

skulle vara kvar.Sedan provade vi olika "lyckopiller"som Neadar,soloft,remaron,samt några

till,men det gick inte pga alla biverkningar.Flera av pillrena som jag fick fick jag endast

efter att jag talat med läkare på telefon och det var läkare som jag aldrig hadde träffat

förut.Och xanoren fick jag hela tiden som jag åt för att klara mitt jobb.Så gick ca 4år

jobbet kunde jag sköta med hjäjp av xanor sommaren 2001 så bestämde jag att jag skulle sätta

ut xanoren för jag måde inte riktigt bra ändå.Jag skulle göra det under semestern samt att

jag hade 4 veckor föräldraledighet på 8 veckor skulle jag kunna sätta ut dom men det gick

endast 2veckor sen måde jag mycket dåligt.Kontaktade psyk igen läkaren tyckte att eftersom

dosen var 1,5mg om dan den var så liten så det kunde inte vara abstinens.Och xanoren hjälpte

ju mej så att jag kunde klara mitt jobb så xanor skulle jag fortsätta med så hon höjde min

dos till 3mg.Hon menade på att min kropp behövde xanor ungefär som en sockersjuk måste ha

insulin.Jag åt och mådde bättre i något år.Jag jobbar som sotare som klättrar uppe på höga

höjder.Så när jag fick min första panikångestattack uppe på ett högt tak ca 1,5år sen så

fattade jag ingeting.Och så fortsatte det jag har fått fobi mot höga höjder.Jag började läsa

och ta reda om xanoren kunde vara en orsak. Och det jag kom fram till var mycket möjligt att

det kunde vara så.Så för nästan ett år sen bestämde jag mej för att sluta med xanor.Fick

hjälp med en stöd person som jag pratar med 1gång/veckan.Jag åt min sista xanor i slutet av

2004.Och om jag visste vad jag skulle gå igenom så skulle jag nog aldrig slutat med dom.För

jag tror att jag har nog fått alla utsättningssymptomer man kan få.Även provat zoloft under

utsättningstiden men det gick i ca 6 veckor sen var jag tvungen att sluta med dom pga

biverkningar.Så nu min fråga är det normalt med alla mina symtomer?som är skakningar i hela

kroppen,kraftig döds ångest som sitter i sågott som hela dan,ont i huvud,oro i hela kroppen

mycket i magtrakten,trött fick jag skulle jag sova 24tim/dyngnet,konstiga tankar om vem jag

är,köld och värme rysningar genom kroppen,mest jobbigt är dödsångesten,m.m.m.m.m.m.Kan detta

gå över?Eller håller jag på att mista förståndet. Det har ju gått snart 4månader sen jag

slutade med xanor.Har ni något råd som kan minska alla symtomer?MVH Per-inge

 45760. To top of pageTop Previous message Previous message  
Re: abstinens?? (Reply to: 45757 from ****** )
From:
Date: Mon, 9 May 2005 20:58:16 +0200
Language: Swedish

 


Reply to this message

Reply to all  

reply

Dina problem skulle kunna handla om en blandning av abstinenssymtom och obearbetad ångest. Du kan pröva psykoterapi för att få känna ut din ångest och bli mera medveten om vad den hänger ihop med. Om du bor i Stockholm, får du gärna a mig. 08/6646092.




You are not logged in
Today's date: Tue, 20 Aug 2019 18:03:28 +0200
KOM 2002

виагра таблетки цена

виагра действие препарата

продвижение в facebook